TEMAS 10-11. ROMA: “Viva Roma nº V”

Disfruta deste simpático vídeo sobre a cultura romana e logo contesta ás cuestións relacionadas coa letra traducida que tes na parte inferior:

“I, II, III, IV, V…

Las legiones romanas tocan a tu puerta y no puedes esconderte

no puedes escapar de la nueva sociedad y de la nueva cultura

(Los romanos) asimilan todo lo que tienes, como un buitre hambriento.

Amaban todo lo que era griego; usaron el hormigón,  construyendo ancho y profundo.

Hicieron puentes, calzadas, estatuas muy reales y con todo detalle, no como los idealistas de los griegos.

¿Lo sabías?  Cuando construían usaban los arcos, las bóvedas y las cúpulas, para construir a lo grande, porque Roma es grande.

Las leyes romanas,  el código de justicia. Podéis confiar, es la Era de Augusto

Algo de poesía con Virgilio, su famoso poema titulado “La Eneida”. Su tema iba un poquito sobre el deber, y su sueño era la fidelidad a Roma.

Otro poeta fue Horacio, su amigo, que escribió sobre la codicia y las debilidades humanas.

El historiador Tito Livio se estrenó con su “Historia de Roma”, pero no todo lo que cuenta es verdad.

En cuanto a los dioses romanos, sabes que les hicieron un “guiño” a los griegos, porque lo único que cambiaron los romanos fueron sus nombres.

Un emperador podía ser divinizado, tener su propio templo y su propio altar.

En cambio, si eras un esclavo, tenías que portarte bien y no montar follón, como ese pesado de Espartaco.

Durante los siglos II y III d.d. C, los romanos mostraron su maestría en ingeniería.

A los romanos les gustaba usar la toga y la capa, que copiaron de la tradición del pueblo etrusco.

Los acueductos llevan el agua corriente, y los ciudadanos van corriendo a la arena, buscando un poco de descanso después de tanto estrés, preocupados solo por el “Panem et Circenses”

El paterfamilias era el jefe en la casa, se ocupaba de pagar el coste de la educación de los hijos. Custodiaba a sus hijas como un sabueso, hasta que cumpliesen 14 años y encontrasen un marido. 

Los ricos vivían en las villae, divirtiéndose en las afueras, en el campo, bajo el sol.

Los pobres vivían apiñados bajo un mismo techo, en las insulae, que no se construían a prueba de fuego.

Caput mundi.

El senado estaba controlado por la burguesía.

El gobierno, las leyes y el estilo de vida de los romanos todavía tienen impacto en nuestras vidas actualmente”.

CUESTIÓNS:

-Que eran as lexións romanas?  De cantos soldados se compoñía, normalmente, unha lexión?

-Como di a canción, os romanos eran como “buitres hambrientos” que asimilaban todo o que vían. A que dúas culturas anteriores a eles lles deben os romanos moitos dos seus trazos?

-Os romanos chamábanos “opus caementicium”. Que novo e revolucionario material de construcción empregaron e como se chama?  Que vantaxes trouxo para a arquitectura dito material construtivo?

-Na letra aparecen tres elementos construtivos usados polos romanos na súa arquitectura. Averigua de quen os copiaron e con que materiais os puideron construír.

-Ao longo da canción, faise referencia a distintos tipos de monumentos e construcións da arte romana. Localízaas e busca un exemplo coñecido de cada un deles.

-Segundo a canción, cales serían as diferenzas básicas entre a arte grega e a arte romana?

-Leis e códigos….aínda que che sorprenda, o estudo do Dereito Romano é moi importante no século XXI.  Quen e para que o estuda na actualidade?

No vídeo fálase da “Era de Augusto”: busca información sobre Octavio Augusto e explica, brevemente, a súa importancia histórica (cando gobernou en Roma, que fixo durante o seu mandato, etc)

-Na letra faise referencia a dous poetas e a un historiador, coas súas obras correspondentes. Identifícaos:

-Por que di a letra que os romanos se limitaron a cambiar os nomes dos deuses gregos?  Pon varios exemplos disto:

-Cal foi o primeiro emperador divinizado?  Que problemas traería no futuro para os seguidores doutras relixións este feito?

-Busca información sobre Espartaco e explica quen foi.

-Anota exemplos da enxeñería civil ou militar romana que coñezas.

-Que era a toga?

-Que sentido ten a expresión latina “Panem et Circenses”?   E “Caput Mundi”?:

-Que era el paterfamilias?:

-Cando di a letra que os romanos corrían á “arena”, a que se refire?

-Que diferencia había entre unha villae e unha insulae?

-Que funcións tiña o Senado romano?

-Por último, en que aspectos da nosa vida actual está presente a influencia da civilización romana?  Que che chamou a atención e descoñecías da cultura dos romanos?

Advertisements
Esta entrada foi publicada en 1º ESO CIENCIAS SOCIAIS. Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s